درمان خارش واژن در طب سنتی

تدابیر پیشگیری خارش واژن در طب سنتی

همانگونه که در مقاله چگونگی آلودگی و خارش رحم خواندید برای بررسی خارش واژن بانوان باید هم به مسایل روحی و درونی بدن زن توجه داشت و هم عوامل بیرونی را بررسی کرد.

از جمله دلایل خارش واژن مجاورت بیرونی بدن و دستگاه تناسلی با مواد محرک یا آلوده‌کننده‌های محیطی است.

رفتارهای جنسی پرخطر و تماس‌های متعدد و کنترل‌نشده در ارتباطات غیر‌زناشویی، یا تحریک و ارضاء اندام با روشهایی غیر از روش و سیستم طبیعی‌ای که در چرخۀ خلقت برای آن پیش‌بینی و طراحی شده است، درحقیقت اصلی‌ترین عوامل آلودگی یا تحریک ناسالم برای این اندام است.

از طرف دیگر آشنا نبودن همسر با مهارتهای بهداشتی و سلامت اندام تناسلی، عدم طهارت و شستشوی منظم با آب سالم بعد از دفع ادرار و تماس دستهای احتمالاً آلوده با اعضای بدن در زمان نزدیکی، می‌تواند از مهمترین راه های انتقال انواع ویروس یا قارچ ها به بدن و رحم باشد.

توصیه می‌کنیم مقالۀ {سرد مزاجی زنان از تشخیص تا درمان} را مطالعه فرمائید.

نگاه دستورات دینی به حفظ سلامت

بگذارید در این قسمت مسئله‌ای را بیان کنیم که همپوشانی مفاهیم و احکام دین با دلایل عقلی را نشان می‌دهد.

پیشگیری خارش واژن در طب سنتی

یک قاعدۀ مهم و اصولی در فقه شیعه هست با این معنا:  هر آنچه را که شرع مقدس حکم می‌کند،عقل بشر هم بر آن صحه می‌گذارد و هر آنچه عقلانی باشد، مورد تأیید شرع مقدس هم خواهد بود.

می‌دانید کاربرد این قاعده در زندگی روزمرۀ ما چیست؟

با کمی اغماض و پرهیز ار مباحث کلی فلسفی و کلاسیک، معنای عام آن این است که تمام آنچه با سند های صحیح، در دستورات فقهی دین مبین اسلام آورده شده، حتی تا جزئی‌ترین احکام و تمام آنچه با الفاظ مباح، حلال، حرام و مکروه تشریح شده است، حکمتی عقلانی و علمی دارند هر چند در زمان ابلاغ آن، علم محدود بشر در آزمایشگاه‌های زمانی و مکانی موفق به کشف دلایل آن نشده باشد.

این موضوع چه ربطی به بحث ما دارد؟

می‌خواهیم تأکید کنیم که صرف نظر از آنکه دستورات آسمانی و وحیانی، منسوب به کدام نبی الهی و مربوط به چه دوره‌ای باشد، باید در ارتباطات جنسی دقت داشت و از داشتن شریک جنسی متعدد پرهیز کرد.  این‌ها از دستورات اولیۀ تمام ادیان الهی است برای حفظ سلامت جامعۀ انسانی و بقای نسل پاک، توانمند وسالم بشر در روی زمین.

بر اساس گزارش رسمی مراکز تحقیقاتی دانشگاهای علوم پزشکی جهان،  اگر افراد با چندین شریک جنسی ارتباط جنسی داشته باشند، در معرض بیماری‌های زیادی قرار می‌گیرند، مخصوصاً زنان. از جمله اولین مشکلات جسمی آن می‌توان به واکنش های آلرژیک و خارشو عفونت های درد ناک اشاره کرد.

خداوند حکیم همچنانکه ارضای این غریزه را به نوعی عمیق‌ترین لذت در روان و جسم انسان قرار داده است، به همان نسبت رعایت اصولی دقیق در ارتقای این لذت و تضمین تداوم کارکرد آن را در سلامت جسم و جان تعریف کرده است.

پیشگیری از ابتلا به خارش و عفونت

توصیه می‌کنیم  مقاله {علت سوزش واژن، پیشگیری و درمان} را مطالعه فرمائید.

دستورات دینی – بهداشتی در پیشگیری از ابتلا به خارش و عفونت

دستورات بهداشتی دقیق دین در موضوع طهارت با آب روان و پاکیزه پس از هر بار مراجعه به دستشویی، تأکید بر دفع ادرار پس از نزدیکی و شستشوی اندام ها با آب پاکیزه پیش از گذشت زمانی طولانی، و حتی توصیه بر انجام این اعمال سلامتی‌بخش در قالب توصیه مکرر بر وضو گرفتن و غسل بدن، از مهمترین دستورات بهداشتی-دینی است که  بر سلامت همسران و به‌ویژه بانوتن تأثیر مستقیم دارد.

درکنار رعایت این موارد، توصیه می‌شود از مصنوعات رنگی و آرایشی استفاده نکنید.  از لباس‌زیر تهیه‌شده از الیاف مصنوعی استفاده نکنید. لباس‌زیر نخی یا پنبه‌ای بپوشید. لباس زیر را هر روز عوض کنید و آن را با مواد شویندۀ ساده مثل پودر صابون بی‌رنگ و غیرمعطر بشویید و سپس لباس‌ها را در تشت حاوی آب و سرکه غوطه‌ور کنید و در آخر لباس‌ها را زیر نور آفتاب پهن کنید تا خشک شود. اگر به نور آفتاب دسترسی نداشتید، پیش از پوشیدن لباس زیر، اتوی داغ روی آن بکشید.

برای پیشگیری از رشد قارچ‌های رحمی و تناسلی، از دستمال توالت معطر، یا حوله هایی که در فضای مرطوب دستشویی و حمام مدتها در معرض هوای آلوده خصوصا در توالت های عمومی یا منزل قرار می گیرند، استفاده نکنید. لباس زیر مرطوب نپوشید. روی زمین نم‌دار ننشینید.

با نگاهی ساده به بیماریهایی که واژن را درگیر می‌کنند می‌توان عوامل آن را به سه دسته تقسیم کرد: عفونت قارچی، واژینوز باکتریال و تریکومونیاز. می توان توضیح داد که برخی از این عفونتها با انواع مختلفی از قارچ ها ایجاد می‌شوند ، عفونت واژینوز باکتریال، به دلیل رشد بیش از حد باکتری در رحم ایجاد می‌شود. تریکومونیاز از راه جنسی منتقل شده و باعث عفونت می شود.

حالا اگر به هر دلیلی به یکی از این بیماری ها و یا مشکلات واژن و رحم دچار شدیم چگونه و با چه راهکارهای طبیعی و گیاهی می توانیم به جنگ آنها  برویم و در اسرع وقت جلوی پیشرفت آن را بگیریم؟ در مقاله درمان خارش واژن در طب سنتی به این موارد پاسخ داده ایم.

درباره دکتر شکوفه گودرزی

دکتر شکوفه گودرزی
دکترای طب مکمل ، تسلط کامل به سه زبان ، دانش آموخته رشته های مترجمی زبان انگلیسی، فلسفه اسلامی، ژورنالیسم رادیو و تلویزیونی و طب مکمل ، دارای 12 مدرک مرتبط بین المللی گیاه درمانی و طب مکمل از انجمن پزشکان بین الملل United Nation ، دآنش آموخته دوره های مختلف دانشگاهی طب ابن سینایی و اسلامی در ایران ، کارشناس ارشد رشته ارتباطات و ژورنالیسم خبری ، خبرنگار، نویسنده، کارگردان، مستند ساز و فعال حوزه رسانه و خبر ، نویسنده و کارگردان چندین مستند خبری و پژوهشی در موضوع حقوق بشر، طب و سبک زندگی ، نویسنده چند کتاب برگزیده کشوری در حوزه زبان و ادبیات ، مترجم کتب مختلف از دانشگاه آکسفورد و مراجع دیگر ، نویسنده بیش از صد و هفتاد مقاله علمی/ هنری/ خبری سه زبانه در مطبوعات و منابع معتبر بین المللی ، محقق، نویسنده و پژوهشگر در حوزه طب مکمل و ابن سینایی ، مدرس دوره های مختلف دانشگاهی و علمی در حوزه طب مکمل.

همچنین بررسی کنید

علائم تشخیص سرطان رحم

سرطان رحم ، علائم تشخیص ، عوارض و تاثیرات

سرطان و پیشروی آن همان‌گونه که پیش‌تر تاکید کردیم، بر اساس دیدگاه طب تعادل‌گرا و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *