دعا برای رفع سرد مزاجی

علل سرد مزاجی زنان، پیشگیری و تدابیر درمان در طب طبیعی

سردی جنسی یا سرد مزاجی زنان به چه معنی است؟

سردی جنسی یا عدم تمایل در ارتباط طبیعی میان دو جنس و میان همسران، عموما سرد مزاجی نامیده می شود.

علائمی که حکایت از وجود این اختلال هستند عبارتند از تمایل کم به عمل جنسی، پایین بودن یا سخت بودن سطح تحریک ، عدم کاردکرد مناسب اندام جنسی و تاخیر یا عدم وجود ارگاسم، و درد در هنگام نزدیکی .

در یک رویکرد سلامت محور، یک موجود زنده و از جمله انسان، همانگونه که نیازمند وجود و تعادل غرائز دیگر خود مانند تمایل به غذا و استراحت است نیازمند برقراری ارتباط مناسب و متعادل در شرایط جسمی و روانی خوب با جنس مخالف و همسر است. کارکردهای متعددی که این ارتباط در پی دارد علاوه بر بقای نسل بشر و تامین سلامت جسمی در اثر تخلیه فشارهای هورمونی، تضمین سلامت روح و ایجاد آرامش روان است که تنها در یک ارتباط سالم و مناسب ممکن خواهد بود.

توصیه می کنیم { سردمزاجی زنان از تشخیص تا درمان در طب نوین } را مطالعه فرمائید.

نگاه طب بوعلی به سردهای جنسی

به نظر جناب شیخ الرئس عوامل مختلفی بر سردی های جنسی موثر هستند از جمله سبک زندگی و تغذیه و یا عدم آموزش رفتار مناسب جنسی که می تواند منجر به سردی یا تنفر در ارتباط باشد. همچنین افراط در استفاده از غذا یا نوشیدنی خاص تاثیر مستقیم بر میل جنسی دارد.

باورهای غلط در مورد ارتباط با همسر، انتظارات نامناسب، استرس و تنش مکرر، درگیری های روحی و فکری و همچنین بی توجهی به تمایل یا شرایط بدنی همسر از طرف شوهر، اثری آشکار در تضعیف تمایل جنسی بانوان دارد.

جناب ابن سینا همچنان که تغذیه را در این تمایل یا سردی آن موثر می دانند، بر نقش روان آسوده و فراغت روح و ذهن از هر تشتت و پریشان خاطری در برقراری یک ارتباط سالم تاکید دارند.

عدم استفاده از عوامل سرد کننده ی طبع و مزاج مانند مواد غذایی صنعتی و آماده و کنسروی، فست فود ها و غذاهای مانده و سودازا که سردی جسمی و مزاجی ایجاد می کنند، عدم تحرک و خمودگی و خواب های طولانی در مناطق مرطوب و نمناک، عدم رعایت بهداشت جنسی که منجر به ایجاد عفونت و زخم در نواحی تناسلی و در نتیجه فرار از ارتباط خواهد شد، استفاده از لباسهای زیر مصنوعی و پلاستیک، و مصرف تنقلات بسیار چرب و شیرین از عوامل منفی در سلامت ارتباط جنسی مناسب هستند.

 رفع سردی مزاج

راه حل طب سنتی برای رفع سردی مزاج

اولین قدم در رفع این سردی بررسی عوامل و دلایل ایجاد آن با کمک یک مشاورِ درمانی ست. رفع علل جسمی و فیزیکی در صورت وجود مشکلاتی مانند زخم، عفونت یا هر گونه عدم توانایی جنسی مانند تنگی بیش از حد واژن و …، اولین قدم در حل مشکل است.

در مرحله ی بعد گرم کردن بدن و رفع سودای رسوب شده و اضافی است.

مصرف غذاهای گرم و محرک زیر نظر طبیب قدم بعدی ست.

در این میان خوردن عسل خالص و با کیفیت در وعده ی صبحانه و در ساعات اولیه صبح، در این مورد بسیار موثر و توصیه شده است.

از جمله گیاهانی که بر گرمی جنسی و تحریک تمایل بانوان می تواند تاثیر داشته باشد، گیاه سنجد و عطر شکوفه های بهاری آن است. این میوه ی کم توقع و بسیار مقاوم، چه در مصرف آن بصورت عطر و چه در استفاده از آن بصورت خوراکی، نقش بسیار موثری بر میل جنسی بانوان و کاهش اضطراب آنها در زمان ارتباط دارد. همچنین گیاه نعنا بصورت دمنوش، تنفس عطر آن و استفاده از اسانس و روغن آن در طول روز برای بانوان گرم کننده مغز و افزاینده میل جنسی است.

از دیگر گیاهانی که در رفع این اختلال توصیه می شود گیاه پنج انگشت است.

شکوفه‌های این گیاه را می‌توان برای تهیه‌ی دمنوشی که برای تقویت میل جنسی زنان موثر است استفاده کرده و برای تاخیر در علائم یائسگی در سنین بالاتر و یا افزایش شیر در زنان شیرده از خواص آن بصورت دمنوش بهره برد. همچنین از دیگر خصوصیات کشف شده در این گیاه، کاهش علائم آزار دهنده پیش از دوران پریود، سردرد های آن و کاهش حساسیت به لمس و درد سینه ها است.

همچنین سبزیجات تازه و گرم مانند چغندر قند، شاهی و فلفل، پیاز،ترب، و میوه هایی مانند کشکش و تمشک، انبه، نارگیل و انگور بسیار توصیه شده اند. کلیه غذاهایی هم که با نخود تهیه می شوند مانند همان آبگوشت دلچسب و قدیمی خودمان، کوفته و شامی های مختلف محلی با نخود یا آرد نخود و تمام فراورده های آن بر گرم کردن و تشدید میل جنسی در هر دو زوج موثر می باشند.

ترکیبی از خرما، گردو و دارچین هم به عنوان میان وعده ، خوردنی شیرین و بسیار دلچسبی خصوصا در بحبوحه کار و فعالیت روزانه بانوان می تواند باشد.

مادر بزرگهای با تدبیر ایرانی شیرینی بسیار ساده ای به نام رنگینک درست می کردند که ترکیبی ساده از همین سه ماده بود و دسر همیشگی میز چای و عصرانه آنها محسوب می شد.

مصرف گل سرخ و هل در چای یا دمنوشهای مختلف در طول روز هم بسیار درمانگر خوبی خواهد بود.

بعلاوه حکمای طب گیاهی دوره های مشخصی از سنین مختلف بانوان را توصیه به مصرف عرق رازیانه با عسل بصورت شبانه و در زمان پاکی از پریود می کنند که بسیار موثر بوده و با رعایت کلیه موارد دیگر و تنظیم رژیم غذایی، تاثیر صد در صد بر رفع مشکل خواهد داشت.

مردم سرزمین هند عادت دارند که علاوه بر استفاده از رازیانه در غذاهای خود به عنوان ادویه، همیشه دسری از آن بر سر سفره داشته باشند و بانوان هندی بصورت عادت، بعد از غذا رازیانه و نقل می جوند.

در نهایت بادکش گرم کمر و تخمدان توسط متخصص هفت تا چهارده مرتبه توصیه می شود.

آنورگاسمی زنان از تشخیص تا درمان

توصیه می کنیم مقاله { آنورگاسمی زنان از تشخیص تا درمان } را مطالعه فرمائید.

اما در پایان این مقاله تاکید می شود که هرگز گیاهی را خودسرانه مصرف نکنید و برای تنظیم یک رژیم متناسب مزاج، سن، وزن و شرایط فیزیکی خود، حتما از یک طبیب متخصص طب طبیعی و تغذیه کمک بگیرید.

درباره دکتر شکوفه گودرزی

دکتر شکوفه گودرزی
دکترای طب مکمل ، تسلط کامل به سه زبان ، دانش آموخته رشته های مترجمی زبان انگلیسی، فلسفه اسلامی، ژورنالیسم رادیو و تلویزیونی و طب مکمل ، دارای 12 مدرک مرتبط بین المللی گیاه درمانی و طب مکمل از انجمن پزشکان بین الملل United Nation ، دآنش آموخته دوره های مختلف دانشگاهی طب ابن سینایی و اسلامی در ایران ، کارشناس ارشد رشته ارتباطات و ژورنالیسم خبری ، خبرنگار، نویسنده، کارگردان، مستند ساز و فعال حوزه رسانه و خبر ، نویسنده و کارگردان چندین مستند خبری و پژوهشی در موضوع حقوق بشر، طب و سبک زندگی ، نویسنده چند کتاب برگزیده کشوری در حوزه زبان و ادبیات ، مترجم کتب مختلف از دانشگاه آکسفورد و مراجع دیگر ، نویسنده بیش از صد و هفتاد مقاله علمی/ هنری/ خبری سه زبانه در مطبوعات و منابع معتبر بین المللی ، محقق، نویسنده و پژوهشگر در حوزه طب مکمل و ابن سینایی ، مدرس دوره های مختلف دانشگاهی و علمی در حوزه طب مکمل.

همچنین بررسی کنید

علائم تشخیص سرطان رحم

سرطان رحم ، علائم تشخیص ، عوارض و تاثیرات

سرطان و پیشروی آن همان‌گونه که پیش‌تر تاکید کردیم، بر اساس دیدگاه طب تعادل‌گرا و …

۴ نظرات

  1. Avatar

    چه جالب و کاربردی👏👏👏

  2. Avatar

    سلام.نمیشه مجازی مشکلات رو بگیم و درمان رو بگن؟
    هزینه رو هم بپردازیم. من واقعا سختمه برم دکتر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *